93 765 02 59 brianxanews@brianxa.cat

30 d’oct. 2013

Perquè els homes són més peluts que les dones?



En realitat, els homes, no són més peluts que les dones, el que passa, es que tenen diferents tipus de pèls.

Sempre hem tingut un home com a l’ésser més pelut entre l’home i la dona, però, això és fals. Actualment, es separen el pèl en dues classes: El pèl gruixut, el que cobreix tot el cap, i el fi, el de la resta del cos. La pregunta és perquè es van minimitzar aquests pels ? I a què és degut ?

Els científics diuen que l’origen d’aquest fenomen, de que els homes i les dones actuals tenim menys pels en comparació als nostres avantpassat es degut a una adaptació evolutiva. Aquest adaptació evolutiva es degut que els nostres avantpassats en un canvi d’habitat van tenir que adaptar-se al nou clima.

La resposta a la pregunta de perquè les dones tenen més pels fins que els homes creuen que és degut a que els avantpassats femenins van evolucionar minimitzant els pels gruixuts per una millor estètica i així afavorint la possibilitat de ser aparellat amb un exemplar millor de mascle.

Fonts: ABC
Autors: Joan, Kelvin i Sergi

El robatori inesperat



El cap de setmana passat van robar a l’escola Brianxa, concretament la caixa forta.


La nit del cap de setmana passat, van entrar robar a l’escola. Els lladres simplement buscaven diners; Van obrir la caixa forta a l’aula de música, amb unes eines de l’escola que estaven a l’aula de tecnologia i a la de calderes .

Un dels professors va ser avisat per una veïna, que havia vist el llum encès de la biblioteca.
Al matí del diumenge el professor va a l’escola per apagar el llum i es troba les restes del robatori.

Van avisar a la policia, i seguidament van posar una denúncia als mossos d’esquadra de Pineda.
No sabem qui es el/els lladres, però la investigació científica ha recollit empremtes digitals i estan intentant descobrir-ho.

Agraïm al personal escolar que va dedicar el seu temps lliure d’un diumenge per netejar i preparar les instal·lacions  sense la seva col·laboració no podrien haver continuat les classes correctament .També a la veïna del barri de la fibra color que va avisar al veure que la llum havia estat encesa tota la nit sospitosament.

Autors: Andrea, Nuria i Isaac

Lou Reed, mor als 71 anys




El fundador de la mítica banda, Velvet Underground, va morir per les complicacions del seu transplant de fetge

Lou Reed, mite, llegenda, referent musical, el poeta del rock, va morir aquest diumenge a Long Island, Nova York. Hi havia complert els 71 anys.

El doctor va dir que van fer tot el possible, pel transplant, va afegir que volia tornar a casa seva i va morir en el seu lloc juntament amb els seus.

Nascut el 1942 a Brooklyn com a Lewis Allan Reed, va estar vinculat amb la música des de ben jove com a membre de diferents bandes. Encaminat cap a un futur d'escriptor, va albirar un objectiu, el de portar la sensibilitat de la novel·la a la música rock.

Els seus discos destaquen “Berlin", "Transformer", "Rock'n'Roll animal", "Take no prisoners" o "New York". Va ser també un dels músics més influents en el pop art.




Anna Carbó i Karen Bautista

Font: 324.cat     

Gran activitat de recol·lecció de pinyes a Tordera


La Federació de les Agrupacions de Defensa Forestals ha detectat que diverses persones es dediquen a recollir pinyes arreu de la comarca.
La ADF creu que una possible causa d’aquestes recol·leccions de pinyes, podria ser la crisis en la que estem, ja que moltes persones actualment es troba sense treball i s’han de buscar la vida com poden, així que es posen a recol·lectar pinyes i vendre-les per treure’s un petit sou per tirar en davant.

Els Policies Locals, Agents Rurals, Mossos d’ Esquadra i ADF, estan fent un control per intentar que s’apliqui la normativa, que diu com i quan s’han de recol·lectar les pinyes, i s’evitin danys als boscos i les persones.



Font: Radio Tordera
Autores: Maria, Marta i Anna

Mas Colell afirma que Catalunya deixa endarrere nou trimestres de pèrdues.




L’economia catalana creix un 0,1% el tercer trimestre d’aquest any.

L’economia catalana creix un 0,1% el tercer trimestre d’aquest any segons afirma Mas Colell. Així surt de nou trimestres de recessió. Això es deu a les bones exportacions i per la moderació de la caiguda interna segons l’Institut d’estadística de Catalunya.

Segons Mas Colell això suposa un pas cap endavant que dóna continuïtat a la millora dels dos següents trimestres. L’agricultura a crescut un 4,3% i la indústria 1,2% mentre que la pitjor caiguda la ha enregistrat la construcció amb un -5% seguida pels serveis -0,4%.
La Vanguardia 30/10/13
Autors: Pol Caparrós García,
David Sardà Martín i
Marc Plans Sala


China sospecha sobre el incidente de Tiananmen






Las autoridades chinas sospechan que el incidente del lunes fue un atentado


Las autoridades chinas sospechan que el incidente del lunes, en que un vehículo todoterreno atropelló a varios peatones en la plaza de Tiananmen de Pekín y después estalló y se incendió, fue un atentado suicida. En el incidente murieron cinco personas, incluidas los tres ocupantes del 4x4, y otras 38 resultaron heridas.
La policía de Pekín ha revelado este martes que dos ciudadanos de Xinjiang son sospechosos de organizar el incidente. Xinjiang es una región del noroeste de China, habitada por etnias musulmanas emparentadas con los pueblos de Asia Central.

Fonts: El periodico
Autors: Joel Lozano, Marc Parera, Dani Caro

EUA espia els seus aliats europeus amb ajuda d’Espanya i França



La NSA va tenir punxats els telèfons de diferents líders europeus.

El president dels EUA, Barack Obama, està disposat a ordenar a l'Agència de Seguretat Nacional (NSA) que deixi d'espiar als líders de països aliats, Obama ha reconegut que els serveis d'intel · ligència d'Estats Units han de diferenciar entre les seves capacitats de vigilància i les activitats que estan legitimats a fer. El president dels EUA ha assegurat que donarà instruccions a la NSA perquè posi control als seus programes d'espionatge.

Segons un article publicat per The Wall Street Journal, que cita responsables públics sense identificar, els propis serveis secrets d'Espanya i França són els responsables de ajudar a la NSA amb l'espionatge massiu conegut en les últimes setmanes.

Durant els darrers messos hi ha hagut molta controversia per l’espionatge de la NSA  tenint en compte que el CNI el nostre cos d’intel·ligència ha ajudat en aquest espionatge d’Estats Units es curios que s’escandalitzin tant si fins i tot pel seu compte punxen i espien el telefons de molts ciutadans del nostre país.

Font: El Periodico, El Mundo i LaVanguardia
Autors: Cristian i Cristina.

BARCELONA COMENÇA A COBRAR PER ACCEDIR AL PARC GÜELL



L’ajuntament  cobrarà per entrar al parc Güell de Barcelona ja que han fet càlculs dels beneficis que obtindran.

A dos quarts de vuit del matí d´aquest divendres, el parc Güell, ha deixat de ser gratuït, després de que l´ajuntament de la ciutat ha començat a cobrar als turistes per la entrada, però no als escolars ni veïns de la zona. La mesura vol servir per mitigar la pressió turística que pateix un recinte que rep prop de 30.000 visitants diaris.


FONT: ABC.es
Autores: Marta i Melanie.

Festa gran a Granollers per Pol Espargaró



El pilot de Moto 2 Pol Espargaró. de l'equip tuenti ha guanyat el títol de Moto 2.

A les 19:00 de la tarda, Pol i Aleix Espargaró en cotxe descobert i acompanyats per centenars de motocicletes i membres del seu club de fans van donar una volta pel carrer Francesc Macià, celebrant el seu títol
A l'ajuntament van ser rebuts per l'alcalde Josep Mayoral i van sortir al balcó on es van dirigir a milers de conciutadans.
Hores abans, van ser rebuts a l'aeroport de Barcelona per aficionats, la seva mare, Anna, la seva germana Mariona i les seves novies Carlota i Anna.

Autors: Òscar Gispert, Pol Muñoz i Adrià Peralta.

Els catalans volen la independencia



Un 82,1% de catalans està a favor de fer una consulta.

El 58,5% dels catalans votarien a favor de la independència i el 19,3% en contra, segons una enquesta de l'associació de Municipis per la Independència.
A l'enquesta es pot constatar que on hi ha menys suport és a l'àrea de Barcelona, on el percentatge baixa al 53,3% i en el cas de les comarques centrals puja fins al 76,8%.

Fonts: Ara.cat
Autores: Andreea Tanase i Rocío Cruz.

23 d’oct. 2013

Les aventures de Tintín tornaran… l´any 2052


Els gestors de l’obra de Hergé anuncien el llançament perquè aquests dibuixos animats no passin al domini públic.



L'editorial Casterman i la societat Moulinsart, gestors dels drets sobre l'obra d'Hergé, han anunciat la publicació de noves aventures de Tintín cap a 2052, per evitar que el cèlebre personatge passi a ser de domini públic en complir els 70 anys de la mort del dibuixant.

El pla va ser revelat avui per la màxima responsable de Casterman, Charlotte Gallimard, el director editorial d'aquesta casa franco-belga digè "Hergé no volia que altres creessin noves històries del personatge després que ell, però llançarem una novetat un any abans que l'obra caigui en domini públic", va afirmar el director.

La idea es evitar que qualsevol pugui posar-se a fer imitacions de Tintín.

Encara no saben de que anirà la nova obre que volen crear, però van dir què podrien ser de historietes, novel·les o dibuixos animats.

Fonts: El pais
Autors: Marta i Melanie.

Hollande habla con EEUU sobre el espionaje


Francia convoca al embajador de EEUU tras saber que fue espiada.

La lista de países que descubren que han sido espiados por la Agencia de Seguridad Nacional estadounidense (NSA, en sus siglas en inglés) crece semana tras semana. Esta vez es Francia la que, gracias a un reportaje publicado por el vespertino parisiense Le Monde, ha descubierto que la inteligencia de EE UU tenía acceso a sus llamadas telefónicas y mensajes de texto. El diario francés ha revelado que en solo 30 días la Agencia de Seguridad Nacional estadounidense (NSA) interceptó más de 70 millones de llamadas y mensajes de texto.


Font: El pais i lavanguardia.
Autors: Joel, Dani i Marc