93 765 02 59 brianxanews@brianxa.cat
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris cara a cara. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris cara a cara. Mostrar tots els missatges

4 de maig 2016

Si / No a la boxa.

SI:
La boxa si que és un esport com tots els altres.


La raó simple de per què la boxa no ha de ser prohibit és perquè porta alegria i entreteniment a tanta gent, sense proporcionar mal.
La majoria de les persones que volen prohibir la boxa són més acomodats persones que estan desactivades per la seva naturalesa sorrenca. Aquesta és una queixa estètica que es basa amb més freqüència en un judici ètic o moral contra l'esport, quan el quid de la qüestió és que la boxa no és especialment violent i que proporciona una gran oportunitat per a aquells que són experts en l'esport.
El risc de mort als boxejadors professionals és menor que el risc per a la majoria dels treballadors manuals. La boxa no ha de ser prohibit; qualsevol problema que hi ha amb l'esport es pot solucionar amb les reformes.
La boxa no es tracta d'una agressió violenta, es tracta d'una agressió controlada això és molt diferent als comportaments violents.

Joana Castañeda



NO:

Per mi la boxa no és un esport, ja que per mi a  l‘esport no entra la violència.
Per mi és un joc brut, i per mi picar o agraïr una persona no ho consider-ho esport.
I que molta gent utilitza la boxa per desfogar-se, i no li trobo sentit, ja que pots desfogar-te d’altres maneres i no d’aquesta manera que piques la gent.
Apart de que aquest esport et pot comportar greus lesions, un cop mal donat et podria causar una lesió greu i això et perjudica a tu mateix.


Claudia Fuentes

27 d’abr. 2016

Mites de la mala o bona sort


Hi ha objectes que atreuen la bona i mites que atreuen la mala sort
Molta gent té algú o un objecte que per ell li porta bona sort o es sent segur amb allò. Hi han que fen que no ens donem contar que tenen algú de bona o mala sort, com:

  • Dir " Jesús " o " Salut" quan algú esternuda
    Es deu al fet que l'esternut era el principi de molt diverses malalties i per això es demanava a Déu que apartés el perill de qualsevol infecció.
    També es diu que era per evitar que entrés el dimoni a través de la boca.
  • Entrar a la nova llar alçant a la núvia
    Es creu que amb aquest gest es protegia a la núvia dels encanteris , a més d'evitar-li que fortuïtament ensopegués en passar la barrera del món exterior a l'interior i íntim de la llar , símbol de mal averany ; i de l'altra, perquè no perdés la virginitat per obra de la terra en comptes de pel seu marit.

Jo penso que la mala sort o el Karma existeix ja que hi ha algú o cosa que et torna lo bo com el que fas de dolent.

Joana Castañeda

20 d’abr. 2016

NO al toc de queda


Jo penso que els tocs de queda no són una solució eficaç al problema de la delinqüència juvenil.

Els tocs de queda juvenils vulneren drets i llibertats individuals. Els nens tenen dret a la llibertat de circulació i de reunió, que afecta directament al toc de queda, en penalitzar la seva simple presència en un espai públic.
Els tocs de queda són ineficaços, ja que hi ha pares irresponsables que no faran el que s’ha de fer.
En lloc de tractar d'espantar als nens en el bon comportament, per què no els oferim una vida millor? La majoria de les zones amb problemes de conducta antisocials són pobres, amb males escoles, pocs llocs de treball i poc fer per als nens amb ells mateixos. Amb poques esperances per al futur, no és estrany que alguns nens anar fora dels carrils. Així que en lloc d'amenaçar amb un càstig, cal invertir en millors escoles, llocs per als nens per jugar i socialitzar, i la possibilitat d'un treball, axis no es passarien tot el dia i tota nit fora el carrer.

Jo penso que el govern tindria que millor aspectes del dia dia del joves axis els nens no es passarien la nit al carrer.

Joana Castañeda

13 d’abr. 2016

Parlem sobre l’avortament


És un tema seriós i complicar de parlar.

Per mi l’avortament es un avantatge que es pot tindre en cas de no estar segura si vols tindre el fil. Perquè si cambies d’opinió o va ser un accident sempre tens una ajuda que et pot fer solucionar el problema.



En canvi a mi em sembla un acte desastrós, tindre que matar una petita criatura que no li ha donat temps ni a néixer. Per mi l’avortament es tindria que prohibir. Em sembla un crim tindre que avortar a una pobre criatura.

Marc Santiago i Pol Serra

Armes NO/Armes SÍ



NO:Penso que les armes són perilloses ja que pots ferir algú.


Avui en dia tothom pot aconseguir una arma il·legalment per Internet, també hi ha tutorials a Youtube on una persona t’ensenya com fer una arma amb objectes que tothom pot tenir a casa. Per altra part les armes si les tens a casa i tu tens un fill petit, que té aquella edat que ho toca tot, pot agafar l’arma pensant que es una joguina.
A EUA les armes són legals, sigui si a tu t’entra una persona a casa, sigui com sigui el que vulgui fer, tu la pots matar o ferir ja que està dins de la teva casa. En canvi aquí a Espanya si fas això tu pots acabar a la presó.

Jo crec que les armes haurien d’estar controlades per l’estat, no tothom hauria de tenir, haurien de  mirar el historial penal.


SI:Bé doncs jo opino que tothom hauria de tenir una arma a casa seu ja que algu et pot entrar a robar i tu així tu ets pots defensar.

Tema nens petits doncs, els pares han de ser responsables amb aquesta arma ja que si l’agafa el nen es podria ferir i inclús depen de quina arma podria provocar-li la mort.
Llavors els pares haurien de  tenir cura de l’arma i posar-la en un lloc segur, on sap que el seu fill no l’agafarà



Joana Castañeda i Clàudia Fuentes

10 de febr. 2016

Haurien els alumnes de portar uniforme?


A favor:
Estic a favor dels uniformes, ja que els alumnes es concentren més a l’hora de estudiar i no estar per tonteries. Em sembla que es mes còmode el fet de despertar-te pels matins i no haver de escollir roba per anar a l’escola.També crec que a l’escola no es ve per vacil·lar de la roba, sinó a estudiar, ja que avui dia molts professors fan de policia, vigilant que tots el alumnes portin roba adequada per anar a l’escola. A més si tots el alumnes es vesteixen igual, cap alumne es podrà riure de la roba de l’altre, i per tant els uniformes redueix la violència entre els alumnes. De fet portar uniforme aniria ve per exemple, quan els alumnes es van d’excursió, perquè portant uniforme els alumnes són més visibles que l’altre gent i se evitaria moltes pèrdues de nens/nenes. I anant a l’escola en uniforme hi hauria més igualtat, i anant tos iguals crec que els alumnes també tindrien un sentiment de pertinença a l’escola.    



En contra:
Estic en contra de l’uniforme, perquè penso que cadascú té dret a vestir-se com vulgui, perquè una persona que es vesteix com ell vol es una persona que es sent més còmode. De fet els uniformes la majoria de vegades són molt cars, i no es compra només un d’uniforme sinó, uns quants. A més si portes la teva roba t’identifques amb tu mateix, de fet no fa falta que tots anem iguals a l’escola, perquè encara i així tots som diferents. La majoria de vegades, quasi totes, els uniformes per a les noies porten faldilla, i no totes es senten còmodes amb aquesta peça de roba.

Autores: Noelia Aguilar i Ambar Toomey

Secció: Cara a cara

3 de febr. 2016

Hauria de legal·litzar-se la prostitució?



 A favor:

Estic d’acord amb la legal·litazació de la prostitució perquè em sembla que és un ofici molt comú a la ciutadania avui dia, i totes les treballadores d’aquest ofici hauria de tenir un sou, i una segurança de vida. De fet crec que totes les persones tenen el dret de fer el que vol amb el seu cos.

En contra:

Estic en contra de la legal·lització de la prostitució ja que aquestes noies moltes vegades son maltractades o faltades al respecte. També crec que moltes d’aquestes noies són obligades a fer un ofici que a elles no els hi agrada. Per tant hem sembla que no s’hauria de legal·litzar la prostitució.
Autores: Noelia Aguilar i Ambar Toomey

27 de gen. 2016

Haurien d’haver fronteres tancades o obertes en els països?


Una de les conseqüències més importants, de les guerres, ha estat la dels refugiats. I molts països avui dia tanquen fronteres per a que aquests no passin, ja que hi poden haver certs perills.
A favor o en contra?

A favor: Jo estic a favor de que n’hi hagin fronteres tancades per a refugiats, per que avui dia,al país pot entrar gent perillosa i així posar-nos en perill al ciutadans, o al menys crec que Europa hauria de controlar millor les seves fronteres per a evitar l’arribada de refugiats i immigrants, a més quan arriba gent immigrant o refugiada, molta gent que està en edat reproductiva marxa del país i marxa la mà d’obra, i hi ha saturació de serveis.


En contra: Jo estic en contra, perquè penso que aquests refugiats tenen els mateixos drets que nosaltres a poder tenir una qualitat de vida millor. També penso que no haurien de ser obertes per tothom, sinó la gent que realment ve a buscar una vida millor i trobar treball. A més es bo que aquestes persones emigrin al país perquè ens enriqueix culturalment.

Autores: Noelia i Ambar

17 de nov. 2015

Compres a les botigues o per Internet?


 
 
 
A les botigues:
Jo crec que és millor anar a comprar a les botigues, ja que pots provar-te la roba allà mateix i saber si t’agrada el tacte, la forma, o directament si et queda be o no.
També opino que si o compres per Internet normalment la roba no es d’Espanya i llavors la talla pot variar, per Internet tampoc pots veure amb la tela que està feta, i potser no t’agrada quan o tens a las mans.



Per Internet:
Penso que es millor comprar per Internet perquè és més comòde perquè no t’has de moure  de casa i la cosa que hagis comprat t’arriba a casa directament.
També comprar per Internet et pot proporcionar comprar roba o altres articles que estiguin fora d’Espanya, a més que a vegades si a la botiga no està la teva talla per Internet la pots comprar-la perfectament.





20 d’oct. 2015

Cirugia estètica





A favor:


Opino que la cirurgia en general pot ser molt útil, i és un gran abans en la medicina.
En el cas que una noia es pugui sentir insegura per culpa d’una part del seu cos, doncs té l'opció de fer-se una cirurgia per arreglar el motiu de la seva inseguretat.
Un altre motiu a favor és, que quan una persona ha patit un accident i alguna part del seu cos ha quedat deformada, doncs te l'opció de fer-se una cirurgia per arreglar allò que a estat deformat o danyat per culpa de l'accident.
També pot haver-hi el cas que una senyora es vulgui fer una cirurgia per ella veure's més guapa o més jove.




En contra:


Penso que en alguns casos trobo massa caprici operar-se d'alguna cosa, cadascú és com és i s'ha d'acceptar, ningú és perfecte i operant-se tampoc ho serà.
A part de que poses una mica en risc la teva salut, algunes vegades les operacions no surten del tot bé, i abans de que surti l'operació malament i acabar pitjor de com estava abans, prefereixo no tocar-me res.



Resultat d'imatges de cirurgia plàstica i estètica
Tania Cantero, Mariona Ribot

8 d’oct. 2015

Cine o casa?

PhototasticCollage-2015-10-07-21-55-41.jpg




Cine:
Penso que és millor el cine ja que allà les pel·lícules les pots veure abans que les donin per la tele i a sobre amb un so i una qualitat increïble ja que això a casa no es pot aconseguir.
També penso que les butaques del cine tampoc són tan incòmodes com per no poder aguantar estar dues hores asseguda.
Està clar que has de pagar per anar al cine, però si a tu t'agrada una pel·lícula que fa temps que esperes que l'estrenin i no pots esperar-te a que la donin per la tele, a mi no m'importaria pagar per veure-la.





Casa:
Crec que és millor mirar la pel·lícules a casa, ja que a casa pots estirar-te en el sofà o en el llit.
També a casa teva pots parlar amb la persona que està amb tu mirant la pel·lícula ja que no hi ha cap persona més.
A casa tens la llibertat de que si resulta que la pel·lícula no t’agrada pots canviar de canal o treure la pel·lícula i mirar-ne una altra.
Finalment també a casa no has de pagar diners per mirar una pel·lícula, cosa que en el cinema has de pagar mínim 8 euros.