93 765 02 59 brianxanews@brianxa.cat

8 de set. 2013

Projecte

8.9.13

COMPARTEIX
ImprimirImprimir Baixar en PDFPDF

CONTINGUTS:

> Lectura del principals diaris i revistes d'informació generalista i/o especialitzada.

> Resum de les notícies més destacades. Elaboració dels propis titulars.

> Som “periodistes d'investigació”: treball sobre algun fet succeït a Tordera o rodalies i que difícilment pugui aparèixer en els mitjans de comunicació.

> Brianxa news 2.0: elaboració del nostre propi diari online, amb un recull setmanal de les notícies més destacades en tots els àmbits i redactades pels propis alumnes, amb un llenguatge ric però entenedor per a tots els alumnes de l'escola.

> Anàlisi crític sobre l'orientació de les informacions que es donen a les xarxes, prenent com a punt de partida conceptes com imparcialitat, objectivitat, etc.


PROCEDIMENTS

> Treball en petits grups, amb treballs concrets assignats i coordinats amb els altres grups. Cada grup hauria de treballar els aspectes següents:

> buidatge de les informacions setmanals per blocs: local i comarcal, política i economia, internacional, cultura, esports, successos, etc.

> síntesi de les informacions i elaboració de titulars i textos propis.

> Periodisme d'investigació a nivell local.

> Elaboració d'un diari virtual amb tot el treball de recerca de notícies. Actualització setmanal.

> Elaboració d'una “editorial”, una columna on es pot fer un comentari global d'alguna informació, una opinió personal, etc. Aquesta tasca ha de ser rotativa perquè la puguin fer el major número d'alumnes possible.

> Possibilitat de realitzar un debat a classe sobre un tema d'actualitat.

AVALUACIÓ:

> Es valorarà la capacitat de treball en equip, les competències lingüístiques bàsiques (lectura, comprensió lectora, ortografia,etc.). CONNEXIÓ AMB ALTRES MATÈRIES:

> Llengua catalana.

> Ciències socials.

> Educació per la ciutadania.

> Dibuix